diumenge, 11 d’agost del 2013

mutabal


Com ja us vaig dir m'encanta sucar i... l'albergínia és una de les meves debilitats així que... evidentment la crema aquesta és una locura a casa. Dura com a molt 10 minuts!
El primer cop que la vaig probar va ser a Egipte i llavors encara no existia internet així que va ser un no parar de fer probes fins descobrir que portava i com es feia. Després de moltes preguntes ho vaig a conseguir i vaig ser bastant feliç hahahaha
L'all s'ha de posar en cru però jo el faig  escalibat i així ni torna ni pica (tema nens).

ingredients:

3 albergínies
4 alls
suc de mitja llimona
comí (una cullaradeta)
sèsam o tahin (una cullerada)
oli
sal

preparació:

Escalibem les albergínies partides per la meitat i els alls. Quan estàn escalibades esperem que es refredin. Un cop fredes treiem la pell de les albergínies i ho posem al pot del turmix amb els altres ingredients. D'oli n'heu de posar el necessari perquè quedi una textura de crema (sóc tan precisa).
Doncs, ho triyureu tot i ja ho teniu! Un cop fet hi podeu posar pebre vermell per sobre i una mica de sèsam que sempre fa bonic.


2 comentaris:

  1. Si et fa mandra escalivar alls, també tens l'opció de blanquejar-los: els poses en aigua a temperatura ambient i els escalfes fins que bullin 10 o 15 segons. Canvies l'aigua i tornes a començar. Ho fas 3 cops i els alls ja no piquen :-)

    ResponElimina